> Rodzaje świadczeń powypadkowych
Podstawa prawna: Dz.U.2009.167.1322 , , Obowiązuje od: 2003-01-01
Rodzaje świadczeń powypadkowych
  • obowiązują od 1 stycznia 2003 r.

Rodzaj świadczenia z tytułu wypadku przy pracy i choroby zawodowejOsoba uprawniona do świadczenia
zasiłek chorobowydla ubezpieczonego, którego niezdolność do pracy spowodowana została wypadkiem przy pracy lub chorobą zawodową,
świadczenie rehabilitacyjnedla ubezpieczonego, który po wyczerpaniu zasiłku chorobowego jest nadal niezdolny do pracy, a dalsze leczenie lub rehabilitacja lecznicza rokują odzyskanie zdolności do pracy,
zasiłek wyrównawczydla ubezpieczonego będącego pracownikiem, którego wynagrodzenie uległo obniżeniu wskutek stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu,
jednorazowe odszkodowaniedla ubezpieczonego, który doznał stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu,
jednorazowe odszkodowaniedla członków rodziny zmarłego ubezpieczonego lub rencisty,
renta z tytułu niezdolności do pracydla ubezpieczonego, który stał się niezdolny do pracy wskutek wypadku przy pracy lub choroby zawodowej;
renta szkoleniowadla ubezpieczonego, w stosunku do którego orzeczono celowość przekwalifikowania zawodowego ze względu na niezdolność do pracy w dotychczasowym zawodzie spowodowaną wypadkiem przy pracy lub chorobą zawodową,
renta rodzinnadla członków rodziny zmarłego ubezpieczonego lub rencisty uprawnionego do renty z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej,
dodatek do renty rodzinnejdla sieroty zupełnej;
dodatek pielęgnacyjnydla osoby uprawnionej do renty z ubezpieczenia wypadkowego,
pokrycie kosztów leczenia z zakresu stomatologii i szczepień ochronnych oraz zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne w zakresie określonym ustawądla ubezpieczonego skierowanego przez lekarza orzecznika na wniosek lekarza prowadzącego.

Podstawa prawna: ustawa z dnia 30 października 2002 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych (j.t. Dz.U. z 2009 r. Nr 167, poz. 1322 z późn. zm.).