> Odliczenia od podstawy opodatkowania w podatku dochodowym od osób prawnych
Podstawa prawna: Dz.U.2000.54.654 , , Obowiązuje od: 2007-01-01
Odliczenia od podstawy opodatkowania w podatku dochodowym od osób prawnych

Rodzaj wydatkuLimit odliczeniaPodstawa prawnaUwagi
Darowizny przekazane na cele określone w art. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, organizacjom określonym w przepisach, prowadzącym działalność pożytku publicznego w sferze zadań publicznych10% dochoduArt. 18 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnychOdliczeniom nie podlegają darowizny na rzecz:
1) osób fizycznych,
2) osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, prowadzących działalność gospodarczą polegającą na wytwarzaniu wyrobów przemysłu elektronicznego, paliwowego, tytoniowego, spirytusowego, winiarskiego, piwowarskiego, a także pozostałych wyrobów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,5 %, oraz wyrobów z metali szlachetnych albo z udziałem tych metali, lub handlu tymi wyrobami
Darowizny na cele kultu religijnego10% dochoduArt. 18 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
Kwota kredytów (pożyczek) umorzonych w związku z realizacją programu restrukturyzacji na podstawie odrębnych ustaw, zakwalifikowanych do straconych kredytów (pożyczek) i zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów20% kwoty kredytów (pożyczek)Art. 18 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnychDotyczy banków
Wydatki poniesione na nabycie nowych technologii50% kwoty wydatków poniesionych przez podatnika na nabycie nowej technologii, uwzględnionych w wartości początkowej, w części, w jakiej została zapłacona podmiotowi uprawnionemu w roku podatkowym, w którym nową technologię wprowadzono do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych lub w roku następującym po tym roku, oraz w której nie została zwrócona podatnikowi w jakiejkolwiek formieArt. 18b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnychZa nowe technologie uważa się wiedzę technologiczną w postaci wartości niematerialnych i prawnych, w szczególności wyniki badań i prac rozwojowych, która umożliwia wytwarzanie nowych lub udoskonalonych wyrobów lub usług i która nie jest stosowana na świecie przez okres dłuższy niż ostatnich 5 lat, co potwierdza opinia niezależnej od podatnika jednostki naukowej

Podstawa prawna: ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (j.t. Dz.U. z 2000 Nr 54, poz. 654 ze zm.).